skaner

Skaner dokumentów to urządzenie, jakie przyda nam się w domu i w biurze. Podczas doboru zastanówmy się, jak często będziemy z niego korzystać. Jeśli użytkujemy skaner rzadko, w domu, wtedy mobilny sprzęt jest najlepszym rozwiązaniem. W sytuacji, gdy maszyna ma posłużyć wielu pracownikom, zazwyczaj dobierany jest stacjonarny skaner wolnostojący. Jakie cechy są najważniejsze? Na jakie funkcje skanera postawić? Gdzie szukać ciekawych sprzętów tego typu?

Istotne funkcje skanera

Najważniejszymi cechami i funkcjami skanerów są:

  • zastosowany układu optyczny – obecnie popularne są technologie CIS oraz CCD,
  • rozdzielczość ekranu – im wyższy poziom, tym więcej detali posiada zeskanowana dokumentacja,
  • ekonomia i energooszczędność,
  • rodzaj obsługiwanych nośników – najczęściej skanery odczytują treści formatu A4,
  • rodzaj obsługiwanych formatów – najbardziej znane są skanery PDF,
  • szybkość skanowania – to ważny parametr, jaki pozwala zachować komfort i sprawną pracę. 

Dodatkowe udogodnienia

Podczas zakupu skanera (https://alstor.pl/produkty/skanery-do-dokumentow/) nie zapominajmy o innych funkcjach, takich jak np. retusz. Dzięki temu skorygujemy błędy, jakie są związane z jasnością obrazu lub z kadrowaniem dokumentu. Co ciekawe, użytkownicy doceniają również komunikację z innymi urządzeniami. Niektóre modele sprawnie przesyłają obraz na podłączone nośniki mobilne, a inne trzeba sparować z wirtualnym dyskiem. Za urządzenie dobrej jakości zapłacimy nawet do kilku tysięcy. Jest to inwestycja na długi lata, która szybko da pożądane efekty. Zakupu dokonamy w internetowych sklepach.