Na skuteczność ulotek wpływ na wiele czynników. Jednym z nich jest sposób ich dystrybucji. Zatem planując kampanię reklamową z wykorzystaniem ulotek nie można zapomnieć o ich przemyślanym kolportażu.
Określenie grupy docelowej
W pierwszej kolejności należy właściwie określić grupę docelową, do której ulotki mają być kierowane. Innymi słowy, należy bardzo dokładnie określić profil odbiorcy. Jest to warunek konieczny jeśli chce się, aby kampania przyniosła oczekiwane rezultaty. W tym celu należy przede wszystkim odpowiedzieć sobie na takie pytania jak gdzie mieszka potencjalny klient, jaki jest jego stopień zamożności oraz wykształcenia, gdzie i w jaki sposób spędza wolny czas oraz gdzie dokonuje zakupów. Wszystko to pomoże w przygotowaniu takiej ulotki, która skutecznie będzie trafiać do potencjalnych klientów.
Kolportaż ulotek
Określenie profilu klienta pomoże także we właściwym zaplanowaniu kolportażu ulotek. Sposób dystrybucji ulotek zależeć będzie także od prowadzonej działalności. Jeśli prowadzi się zakład fryzjerski można założyć, że ulotki dobrze będzie kolportować w w swojej lokalizacji. Jeśli jednak jest to np. gabinet medycyny estetycznej wówczas ulotki trafić powinny do nieco zamożniejszych klientów. W tym przypadku dobrym rozwiązaniem będzie kolportaż ulotek na osiedlach domków jednorodzinnych. Oczywiście ulotek nie trzeba kolportować samemu. Można wynająć do tego celu profesjonalną firmę. Znaleźć można je w sieci korzystając choćby z hasła „kolportaż ulotki Kraków”.